Představení vozu
Vůz na objednávku – finální specifikace a cena dle aktuálních kurzů měn a dostupnosti.
Nový Ford Bronco Raptor se odkazuje a inspiruje pouštními závody, konkrétně seriálem Ultra4-Racing. Tento závod jsou obecně považován za jeden z nejnáročnější terénních závodů vůbec. Jeho design i výbava je tak odvozena od populárního modelu F-150 Raptor. Díky kompaktnější kratší karoserii Bronco posouvá terénní schopnosti ještě dále. Oproti standardnímu modelu Bronco je výška karoserie vyšší o 12cm a činí 198cm. Největší změna je v šířce. Ta narostla do opravdu extrémní rozměru o celých 25cm a měří 221cm! V tomto ohledu překonává i F-150 Raptor.
Vůz je poháněn výkonnějším motorem 3.0L EcoBoost V6 o výkonu 418HP a točivým momentem 596 Nm. Přenos síly zajištuje 10 stupňová automatická převodovka s možností manuálního řazení pádly pod volantem. Úpravy toho offroadového modelu se dotkly i karoserie. Díky zesíleným B a C sloupkům došlo ke zvýšení torzní tuhosti karoserie o 50%. Další změny jsou na podvozku. Zde najdeme kryty motoru, převodovky a kardanu, které řidiči zajištují bezpečnější pohyb v terénu.
Podvozek HOSS 4.0 (High-Performance Off-Road Stability Suspension) je pro model Bronco Raptor zcela unikátní. Obsahuje sadu tlumičů Fox 3.1 Internal Bypass Semi-Active. Tlumiče spolupracují se senzory výšky odpružení a senzory jež v monitorují polohu každého kola až 100x za sekundu a podle toho se přizpůsobují povrchu terénu. Dále zde najdeme na míru navržená ramena umožnují mnohem vyšší zdvih. Na předku je v terénu k dispozici zdvih 33 cm a v zadní části dokonce 35,5 cm. V porovnání se standardním modelem to je o 60% resp. 40% více. Za zmínku stojí rozchod kol, který byl rozšířen o téměř 22 cm na celých 187 cm. Odolnější jsou i nápravy, kdy na předku je osvědčená Dana 44 a zadní ještě robustnější Dana 50. Terénní dovednosti jsou podpořeny zesílenými hliníkovými 17“ koly, která jsou obutá do masivních terénních pneumatik BFGoodrich BSW A/T All Terrain 37×12.5“.
Vůz disponuje dvoustupňovou redukční převodovkou. Pohon 4×4 poskytuje standardně náhon na zadní kola 2H, dále automatické připojení přední nápravy 4H auto, které je vhodné na kluzké povrchy jako je písek, bláto, sníh či led. Stálý pohon všech kol zajištuje režim 4H. V tomto režimu je točivý moment elektronicky rozdělen vždy rovnoměrně mezi přední a zadní nápravu. Poslední mód 4L je navržen pro náročnější terén s redukčním převodem 67,9:1. V terénu má řidič k dispozici elektricky ovládané uzávěrky předního i zadního diferenciálu a elektronicky odpojitelný přední příčný stabilizátor. Toto řešení umožňuje řidiči odpojit stabilizátor, zvětšit tak dráhu pérování a zajistit kontakt s povrchem i na těch nejnáročnějších stezkách.
Bronco je vybaveno systémem jízdních režimů G.O.A.T. (Goes Over Any Type of Terrain), který upravuje práci podvozku, převodovky a odezvy řízení pro maximální adaptabilitu na všechny typy terénů. Systém obsahuje kombinaci vybraných jízdních režimů: Normal, Sport, Slippery, Tow- Haul, Rock Crawl, Baja, Off-Road. Trail Control – speciální tempomat pro jízdu v terénu v nízkých rychlostech.
Sportovní interiér harmonicky složený z kombinace kůže, tvrzených plastů a karbonových deatilů. Vyhřívané přední sedačky. Elektricky stavitelné přední sedačky v 10 směrech u řidiče s pamětí. Bederní opěrka se třemi samostatně stavitelnými částmi. Multifunkční vyhřívaný a stavitelný volant ve dvou osách. Dvou zónová automatická klimatizace. Nové LED přední světlomety, LED zadní světla, LED osvětlení předních dveří. Elektricky stavitelná, sklopná, vyhřívaná automaticky stmívaná zrcátka (řidičova strana). Bezklíčový vstup a startování, dálkový start. Zadní parkovací senzory. Adaptivní tempomat s funkcí úplného zastavení, výstrahou před kolizí a detekcí chodců. Lane-Keeping System – Asistent pro hlídání a udržení vozu v jízdním pruhu, příprava tažného zařízení. LED světla po obvodu vozidla.