Představení vozu
Ford Bronco je zpět po 25 letech! Kultovní americké SUV se v nové šesté generaci znovuzrodilo jako ryzí offroad model, s ambicemi stát se jedním z nejschopnějších moderních terénních vozidel. Excelentních jízdních vlastností jak v terénu, tak na silnici dosahuje díky kulminaci technologického pokroku napříč celou řadou vozů značky Ford. Offroad vlastnosti přejímá od osvědčených terénních pickupů jako F-150 nebo Ranger, komfort pak od modelů Explorer nebo modelů dceřiné značky Lincoln.
Verze Badlands 4×4 s motorem 2.3 Ecoboost disponuje výkonem 300HP a kroutícím momentem 440Nm. 10 stupňová automatická převodovka. Zcela nový podvozek H.O.S.S. disponuje vpředu nezávislým zavěšením trojúhelníkovými rameny a odpružením s dlouhým zdvihem po vzoru modelové řady Raptor. Vzadu najdeme odolnou tuhou zadní nápravu M220 Dana 44 AdvanTEK s pětiprvkovým zavěšením a progresivními pružinami ve spojení s Bilstein tlumiči s externími zásobníky. Verze Badlands pak přidává mechanickou rozvodovku se samočinným režimem 4A, systémem pro rozpojení předního stabilizátoru pro lepší křížení náprav (do 32 km/h) a uzávěry předního a zadního diferenciálu Spicer Performa-Trak.
Bronco je vybaveno Sasquatch Packagem – Unikátní offroad package, díky kterému jste schopni se dostat prakticky kamkoli. Kratší převodový poměr 4.7, zvedlá světlost nápravy s vysokým odpružením, 17″ aluminiová kola s konstrukcí Beadlock a offroadové pneumatiky 35″ LT315 / 70R17 BSW (Mud-Terrain M/ T). Zajímavostí je aretace zadních kol. Jedná se o asistent pro zatáčení v terénu, který funguje v režimech 4H a 4L a při úplném natočení volantu s otevřeným zadním diferenciálem – v rychlostech do 19,3 km/h přibrzdí kola tak, aby zmenšil poloměr zatáčení na kluzkém povrchu až o 40 procent, což je při standardních 12,1 metrech výrazný rozdíl.
Bronco je vybaveno systémem jízdními režimy G.O.A.T. (Goes Over Any Type of Terrain), dále upravujícími práci podvozku, převodovky a odezvy řízení pro maximální adaptabilitu na všechny typy terénu. Systém obsahuje dle dané verze kombinaci vybraných jízdních režimů: Normal, Eco, Sport, Slippery, Mud/Ruts, Sand, Rock Crawl, Baja. Trail Control – speciální tempomat pro jízdu v terénu v nízkých rychlostech. Novinkou je i systém Trail 1-Pedal Drive pro zdolání extrémních terénních podmínek. Umožňuje ovládání vozidla pouze plynovým pedálem bez nutnosti manuálního hledání správného poměru mezi odpovídající akcelerací a bržděním. Systém automaticky aplikuje hydraulickou brzdu když není sešlápnutý plynový pedál.
Specialitou tohoto modelu je možnost podobně jako u Wrangleru demontovat přední a zadní dveře, přední střešní panely nebo zadní kryt střechy a zavazadlového prostoru. Vůz si můžete přizpůsobit jak pro jízdu po běžných komunikacích, tak pro jízdu terénem. Interiér nabízí komfortní celokožené sedačky prošívané oranžovou nití. Přední sedačky a kožený multifunkční volant jsou elektricky vyhřívané. Řidič má k dispozici menší digitální displej zabudovaný vedle tachometru na kterém lze sledovat teplotu vody, oleje, převodovky, nebo rozdělování výkonu mezi jednotlivá kola či ukazatel náklonů. Posádka vozidla má k dispozici digitální dvou zónovou klimatizaci a velký 12 palcový infotainment Sync 4 s bezdrátovou integrací na Android Auto a Apple CarPlay. Vůz nabízí i rozsáhlou sadu jízdní asistentů zahrnující adaptivní tempomat, kameru 360 stupňů nebo asistent pro vyparkování z řady vozidel. Samozřejmostí je bezklíčový vstup a startování vozidla. O zvukový doprovod se stará prémiový audio systém Bang & Olufsen s 10 reproduktory a subwooferem.