Představení vozu
Limitovaná Last Call edice, pouze 500 vyrobených kusů.
Nový Dodge Challenger Scat Pack Widebody. Dnes již legendární americká muscule car, která bohužel ukončila výroby v prosinci loňského roku. Skladem u nás najdete největší výběr těchto ikonických vozů s osmiválcovými motory. Model Scat Pack vychází původně z označení SRT a je osazen motorem 392 HEMI s největším objemem 6.4 V8 o výkonu 485HP s maximálním krouticím momentem 644Nm. Tento motor s fantastickým zvukovým projevem uděluje vozu zrychlení z 0 na 100 za 4.3s a jeho maximální rychlost končí na hodnotě 292km/h (manual). Pohon vozidla zajištuje 8 stupňová automatická převodovka TorqueFlite s možností přímého řazení pádly pod volantem Paddle Shift nebo volbou na řadicí páce pomocí tzv. funkce Autostick. Mohutný výkon vozidla krotí brzdy značky Brembo, které jsou pro modely R/T Scat Pack a vyšší v nejvýkonnější specifikaci. Přední šestipístkové třmeny kombinované s dvoudílnými odvětrávanými kotouči o průměru 392mm a zadními kotouči o průměru 350mm.
Exkluzivní paket Shakedown dodává vozu ještě více agresivní vzhled svou otevřenou kapotou, skrze které je protaženo přímé sání Mopar Shaker. Součástí kapoty jsou i efektní pojistné čepy proti otevření. Paket zahrnuje designově odlišná alu kola v černém matu s rozměrem 20×11 a červené brzdiče Brembo. Jedinečný vzhled doplňuje originální polep kapoty, střechy a víka kufru. Interiér vozidla nabízí sportovní kožené sedačky v kombinaci s Alcantarou, které jsou vpředu vyhřívané a ventilované. Sedačka řidiče je elektricky stavitelná v 6 směrech s možností uložení do paměti. Unikátní sportovní volant je prošívaný červenou nití a nabízí masivní věnec, který umocňuje dojem pravé muscule cars. Multifunkční kožený volant je elektricky stavitelný a vyhřívaný. Robustní palubní deska a výplně dveří jsou rovněž obšité kůží a prošívané červenou nití. Strop je čalouněný v černém semiši a s ním kontrastují bezpečnostní pásy v červené barvě.
Specifikace Widebody je na vozech dostupná od roku 2021 a uděluje vozu fantastický brutální vzhled. Základem jsou kované ráfky s extrémním rozměrem 20×11, pro jejichž zabudování museli být rozšířeny lemy blatníků téměř o 50mm na každé straně. Kola jsou obutá do vysoce přilnavých pneumatik Pirelli P Zero 305/35 ZR20. Podvozek vozu pracuje s adaptivními tlumiči Bilstein B6 Performance. Tyto plynokapalinové tlumiče mají specifické odladění ventilů pro monotube konstrukci a jsou plně kompatibilní s OEM pružinami modelů Challenger. Tlumiče poskytují vozu optimální adhezi i stabilitu. Hlavní výhodou je minimalizace odskoků zadní nápravy díky čemuž získal Challenger se zadním náhonem mnohem vyšší trakci a přesnější ovladatelnost v zatáčkách.
Sportovní konstrukci podvozku a takřka veškeré systémy pohonu vozidla je možné konfigurovat pomocí jízdních režimů, které Dodge nazývá SRT Drive Modes. Nastavit lze řazení převodovky, akceleraci, tuhost podvozku či posilovač řízení a to ve třech výkonových stupních Street, Sport a Track. Jízdní režimy poskytují čtyři nastavení: Režim Auto je určen pro běžnou jízdu, kde si lze nastavit pouze tuhost podvozku a úroveň posilovače řízení. Sport uvede veškeré systémy vozidla do agilnějšího sportovního nastavení. Režim Track promění vůz v monstrum. Dodá vozu nejagresivnější výkon a jízdní vlastnosti, které oceníte zejména na závodním okruhu. Poslední režim Custom umožní zcela individuální nastavení všech systémů, které si můžete nastavit ve třech výkonových stupních.
Model Challenger je dále vybaven řadou Performance asistentů. Line Lock – funkce která umožní zabrzdit pouze přední kola držením tlačítka na volantu, přičemž můžete přidávat plyn a protáčet zadní kola, aby se očistily, zahřály a po uvolnění přední brzdy akcelerovaly s nejvyšším výkonem. Launch Assist – senzory monitorující rychlost kol při rozjezdu a v případě prokluzu snižují přenos točivého momentu pro maximální trakci. Launch Control – umožní nastavit řidiči otáčky motoru, které požaduje pro rozjezd a v těchto otáčkách vůz setrvává do okamžiku, než řidič uvolní brzdu. Rozsah otáček závisí na výkonu motoru. Race Cooldown – modely SRT jsou vybaveny funkcí kontinuálního chlazení, jenž udržuje chod ventilátoru a čerpadla chladicí kapaliny v provozu i po vypnutí motoru. Průběh teploty lze sledovat na obrazovce Performance Pages. Tato unikátní funkce umožňuje měřit a zobrazovat výkonové parametry vozu na displeji infotainmentu. Jde o zrychlení, podélné a příčné přetížení (G-Force), výpis rekordních časů (Timers), stav provozních kapalin motoru (Gauges) nebo průběh výkonu a točivého momentu motoru (Dyno).
Audio systém vozidla je realizován značkou Apline s 9 reproduktory a subwooferem o celkovém výkonu 506W. Komfortní funkce doplňují bezklíčový vstup a start vozidla, nebo digitální dvou zónová automatická klimatizace. Pro bezpečné parkování jsou k dispozici zadní parkovací senzory a parkovací kamera. Pro jízdu v dešti je k dispozici navíc senzor stěračů jejichž sepnutím dojde i k aktivaci Rain Brake Support. Asistent odstraňující souvislým drobným tlakem vodu z brzdových destiček pro efektivnější brždění na mokré vozovce.